tirsdag 13. juli 2010

frøken snitt

Moseplassen har igjen lyst ut konkurranse, og månedens frøkenkåring er frøken snitt. Jeg har latt meg inspirere til å plukke blomster både ute på tur og fra egen hage. Det dukket opp mange vakre kandidater. Den første påmeldingen kom fra frøken Fjord. Hun ble jeg kjent med på en utflukt til Lindøya i Oslofjorden.


frøken fjord.

Men vel hjemme fra utflukten ropte blomstene i hagen. "Hva med oss? vi vil også være med!" Noen stemødre som digger Elvis gikk sammen i frøken love me tender. frøken love me tender

Noen andre stemødre søkte sammen med noen pelargonia og en rose. Rosen gikk med på det om hun fikk spille hovedrollen.

Slik var frøken snehvit og de 7 dverger et faktum.

Men slike primadonnanykker overbeviste ikke frøken Flora om at disse blomstene skulle få vinne den lokale frøkenkåringen. Hun likte tanken om at noen av hennes egne skulle få representere. Frøken love me tender er sjarmerende, men stemødrene har jo allerede vært med i en konkurranse i sommer. Men så fikk hun øye på en rose og noen pelargoniablomster som slett ikke prøvde å stikke seg fram. De bare sto der med all sin ynde og skjønnhet. Og ble nesten litt forlegne da jeg spurte om de ville stille i frøken snitt -kåringen. Her er de:


.. pelargonia på svømmetur..

.. og en vakker rose som flyter på ryggen.


Sammen er de frøken badenymfe, som er min kandidat til denne månedens frøkenkåring.



1 kommentar:

  1. Flott deltager til konkurransen, og finfin lokalavstemning :D
    Kjempekoselig at du og badenymfen er med på konkurranse

    SvarSlett