torsdag 4. november 2010

smil i november

Hagen er pakket bort for i år. Det var trist. Pakke ned. La noe dø, noe gå i dvale før en ny vår.
November er grå. Dette skjerfet fikk meg til å smile, måtte bare kjøpe det.

I dag fikk denne novemberkaktusen meg til å smile. Bestemor hadde en sånn, en SVÆR en. Jeg har tro på den lille fine ROSA kaktusen min. Den har potensiale til å bringe fram smil, og til å bli like SVÆR som bestemor sin kaktus. Så da fikk den bli med hjem fra butikken. De hadde den i to farger, rosa og hvit. Jeg valgte rosa fordi bestemor sin var rosa, og fordi jeg trenger farger i november..





3 kommentarer:

  1. Rosa er en fin farge i november! Tenkte på deg i dag tora. Og på blomstene dine. Skal du kjøpe amaryllis i år? Eller er det andre juleblomster du foretrekker? ...Kanskje litt tidlig å begynne å tenke på det. Men om amaryllisen skal stå i full blomst i jula, når må man kjøpe den?

    god klæm:)

    SvarSlett
  2. så koslig Kristin! : ) Jeg ser at det har kommet amaryllis i butikkene. Men har ikke bestemt meg helt for hvilke blomster jeg skal ha. Jeg tror den bør kjøpes i november, eller tidlig i november. Det kan ta noen uker før den blomstrer. Eller så er jo svibler fine, og raske til å blomstre. hmm.. kanskje det må bli et innlegg eller fler om dette;)
    floraklem

    SvarSlett
  3. Flora,

    I just give my geranium enough attention, gif it water in time, sometimes I give it an other place to stand.
    I am very glad that this plant is doing so well, because i bought it for a very low price, i hope he also will get flowers again.

    thanks for your visit to my blog.

    SvarSlett