søndag 5. september 2010

se etter prikker!


Det har blitt september, og flere enn meg har sikkert merket at selv om sola skinner er det ikke sommer lengre. Nå er høsten her på godt og vondt. Høsten er vakker, synes jeg. Men den kan være kald. Jeg har begynt å kle meg for høsten. I dag har jeg solet meg på balkongen i min nye prikkete strømpebukse. Jeg digger prikker nemlig! Og da jeg satt i solveggen og koste meg og filosoferte over livet. Så gikk det opp for meg at disse strømpene er et godt bilde på hvordan høsten er. En helt vanlig grå strømpebukse er jo ikke så spennende, men med ferskenrosa prikker blir det jo straks mer moro å ta på strømpebukse. Høsten kan bli grå om man ikke ser etter prikkene, fargeklattene midt i det mørke.


Her er noen prikker fra hagen min i dag:

1. urteplanten - satureja hortensis



2. ny blomstring på tomatplantene

3. og pelargoniaen er kanskje vakrere enn noen gang i den klare høstlufta

Andre prikker fra dagen:
- og bli oppmuntret av talen i kirka i dag
- vindusshopping i søndagsstengte butikker
- besøk av en beslektet sjel
- oppdage nye blomster i Hagen

3 kommentarer:

  1. Åh! Jeg blir så glad av bloggen din! Ja, helt enig, det er så viktig å sette pris på og huske på de små gledene, lysglimtene i hverdagen! Ingen dager er like! En dag er prikkete, den neste er snirklete og det finnes helt sikkert stripete dager og! Det gjelds bare å legge merke til de!

    SvarSlett
  2. Beautiful socks ! And lovely pictures !

    SvarSlett