onsdag 22. september 2010

tomatferie



Jeg tok meg en fridag i dag. Kjente jeg trengte det etter jobbehelg og annen travelhet. Og som student hadde jeg faktisk mulighet til det. Jeg kunne kalt det fridag etter helg, men jeg liker å kalle det tomatferie. Før ble høstferien til skolebarna kalt potetferie. Barna fikk fri til å hjelpe til med potethøstingen. Og i dag fant jeg ut at det var tid for tomathøsting. Derfor navnet på fridagen min;)



Tomatplantene har sett skrale ut de siste ukene. Men jeg har latt de få en sjanse til å bære fram moden frukt. Og jammen har de ikke klart det. Det ble en fin liten skål med røde fine tomater idag.

Det var lenge siden jeg hadde brukt tid i hagen min i dag. Det blir lange dager med studie, trening og annet. Og når jeg kommer hjem er det fort mørkt. Merket at jeg hadde savnet hagen, og at det gjorde meg godt å stelle litt i hagen igjen. Rydde litt, plukke moden frukt, fjerne vissent og dødt. Det er ikke bare hagen som trenger å stelles. Lot meg stelle med i dag selv, ryddet opp i noen tanker, samle meg igjen til ny innsats.
Tomatferie er deilig.


Jeg koste meg også med å ta bilder av høsten i balkonghagen:


1 kommentar:

  1. Å, de tomatene så deilige ut! Eline ville nok spist opp hele skåla på nullkommaniks. Sikker på at tomatferien var deg vel fortjent!

    garnet jeg brukte på oppvakklutene er vanlig bommullsgarn kjøpt på stoff og stil. Må ha noe som suger til seg vann:)

    Ha en fin dag lille due:)

    SvarSlett