tirsdag 5. april 2011

se lyset

solnedgang en sommerkveld i tromsø
hva ser du? ser du det mørke og triste eller det lyse og lette? ser du søppelet som kommer til syne under snøen, eller knopper og spirer?


i dag har jeg sett lyset. det gode i relasjoner, det gode i livet. et bord som var dekket som en fryd for øyet, for meg. jeg har blitt mer klar over velsignelser. jeg har sett muligheter og løsninger istedetfor problemer og utfordringer. jeg har ledd høyt for meg selv av gode minner. dette var en god dag. jeg koser meg hjemme hos meg selv, og har nesten ikke lyst at dagen skal ta slutt. har kost meg så veldig. men er veldig trøtt. så skal nok bli godt å sove. en god natts søvn er en perfekt avslutning på en god dag.


og sier jeg: "la mørket dekke meg og lyset omkring meg bli til natt", så er ikke mørket mørkt for deg, og natten er lys som dagen, ja, mørket er som lyset. Salme 139, 11-12

1 kommentar:

  1. Fint innlegg, godt å vite at lyset er sterkere enn mørket! Du har forresten fått en award på bloggen min!
    Ha en fin kveld videre:-)

    SvarSlett