mandag 7. mars 2011

nå kommer våren til oslo!


Ukas vårtegn:

- nye servietter og lys i friske farger klar til bruk
- sola skinner
- fuglene synger
- snøen smelter, jeg ser bar asfalt, og veien til tbanen blir som en hinderløype pga smeltevannet.
- botanisk hage har fått et stort lass med jord! og jorden er tatt i bruk. så nå er det nok full fart i drivhusene, som er mine nærmeste naboer.



- pelargoniababyene skyter stadig friske skudd. hurra!

- det er tid for å så frø. og jeg har straks sådd tomater:)

- stadig lengre og lysere dager, digg!

- og når sola står lenger på himmelen, så rekker den å komme så langt vest i horisonten at ettermiddagssola står rett inn i leiligheten min og maler et vakkert maleri når den går ned. Skaperen er kreativ. ingen solnedgang er lik. det kommer noen "wow" og "se" og "fantastisk" og "vakkert" fra meg slike fine dager. Ingen vits å prøve å ta fine bilder av slikt. Disse øyeblikkene må bare nytes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar