tirsdag 29. mars 2011

velkommen vår


Jeg har ønsket våren velkommen. Forrige uke fant jeg fram vårgarderoben, et gledelig gjensyn! Synes temperaturen her i Oslo ble litt for kald igjen. Så fant ut at varme vinterklær var gode å ha tross alt. Tross at de er bleke, mørke og gjengangere de siste månedene. Når det blir lysere og varmere gjør det godt å finne fram friske klare farger på klærne igjen. Gleder meg til det er varmt nok til å bare bruke vårklær!



noen vårtegn:

- friske grønne blader på eføyen

- tomatspirer strekker seg mot sola

- vakre solnedganger

- nye vårsko

- eksamenslesing er i gang..


Ellers kan jeg fortelle at jeg har kjøpt meg en lyslilla støvklut. Jeg kjøpte den fordi den matcher min lyslilla vårpynt i stua. Kanskje det blir gøyere å tørke støv da? (ja jeg er en ekstremt gjennomtenkt person..;) ) Og så ønsker jeg meg nye joggesko. Har lyst å begynne og jogge. Ikke fordi jeg egentlig liker å jogge, men fordi jeg liker ordspillet; Spring våren i møte i mars. Eventuelt kan jeg ta meg en vårmarsj. Ikke noe er bedre enn en vårmarsj i nye vårsko. Oppdage nye fine steder, ender som koser seg i vannkanten og vakre gåsunger mot klar luft. Jeg liker vårlivet.

2 kommentarer:

  1. får vårstemning av å være her, se bildene og lese ordene dine! ...Hadde store planer om en oslotur forrige helg, men måtte prioritere svigermafilie. I sommer, da håper jeg det blir en tur inn til tigerstaden.

    Ha en fin dag:) Og god klæm:)

    SvarSlett
  2. Blir så glad når jeg leser bloggen din! Fikk skikkelig vårstemning av å lese Dette her, fikk meg til å tenke på alle de små tegnene som peker mot vinterdvalens slutt :)

    SvarSlett