onsdag 18. august 2010

inneblomstring

St.Paulien er en hyggelig stueplante. Denne rosa står i stuevinduet. Den er en gave fra min kjære mamma. Det er en god gammeldags blomst, og det liker jeg. Og så er det ekstra koselig at den er en gave. Dette tror jeg er tredje gangen denne kommer igjen. Innimellom hver blomstring har jeg vært fristet til å gi opp og kaste hele planten. Det kan nemlig ta flere måneder mellom hver blomstring. Men jammen kommer den igjen! Og det er jo ekstra stas når man har ventet i tålmodighet. Et triks med st.paulien er at det må knipes av blader i vekst området. Det må nemlig ryddes plass til blomstene!



Her om dagen skulle jeg rydde plass til blomstene som er på vei nå. Jeg var dessverre litt uheldig og kom borti en av blomsterstilkene. De er skjøre disse. Stilken brakk. Trist. Men den ble veldig fin som pynt på kjøkkenbordet mitt!





Er den ikke fin? De kommer nok ikke til å vare så lenge her. Men de pynter fint opp for en liten stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar