søndag 3. april 2011

sorgen og gleden


sorgen og gleden de vandrer til hope.. her på vei hjem fra bytur. fant fin gave til min nevø på to! gleder meg til bursdagsfeiring:)


for et år siden trasket jeg hvileløs rundt og ventet på beskjed med nytt om min venninne som lå i koma. det var påskeaften og jeg tok turen til plantasjen. påskeliljer ble kjøpt og plassert ut på balkongen. om kvelden kom beskjeden om at venninna mi var død.


jeg fikk lyst til å plante på balkongen idag. det må gjerne bli en tradisjon å gjøre det denne dagen, 3.april. jeg føler sorg og maktesløshet overfor døden. men gleden over blomster er der like fullt. påskeliljer symboliserer liv og oppstandelse. det er gjennom å dø at man kan stå opp til nytt liv. om det vitner naturen. og jeg kjenner Han som er Herre over døden. Jeg proklamerer livet og min Herres makt ved å la vårlivet utfolde seg på balkongen idag.


Deg være ære
Og med det erklærer jeg også balkongsesongen for åpnet.

1 kommentar:

  1. Kjære deg! Jeg føler med deg disse dagene, og tenker og på familiene til de to. Synes det er en fin tradisjon den du har startet med å plante ut påskeliljer! Ta godt vare på deg selv denne tiden! Og kos deg i påsken! Vi har et håp om å se igjen de vi har mistet her på jorda! Det er en styrke vi må ta med oss videre.

    gode og varme klemmer! og masse kjærlighet!

    SvarSlett