mandag 28. juni 2010

blomsterglede

Jeg har for tida sommerjobb i en bolig for psykisk utviklingshemmede. En utfordrende, men også veldig givende jobb. Jeg er blomsterdamen der i huset om dagen. Jeg liker å gjøre det fint og pynte med blomster, vil spre hage- og blomstergleden! I dag var det "Evas" (fiktivt navn) uteplass som sto for tur. De har blomster på matbutikken som er nærmeste nabo. Men det er mye morsommere å gå et sted med større utvalg og bedre kvalitet. Så vi tok turen til et hagesenter istedet. Jeg hadde allerede på forhånd tenkt ut hva slags blomster som kunne passe på uteplassen hennes. Jeg viste henne blomstene, og hun virket fornøyd. Det ble margeritter, som på bildet, og røde pelargoniaer. Pluss en georgine og en annen blomst jeg ikke husker navnet på i farta. Da vi kom hjem, fikk vi plantet blomstene i krukker på den hellelagte uteplassen. Det ble veldig fint! Det vokser noen prestekrager opp mellom hellene. Og det ble derfor veldig stilig sammen med margerittene. Det er utrolig hva noen krukker med blomster i friske farger kan gjøre med en ellers enkel og dessverre ikke topp vedlikeholdt uteplass. Det var en tydelig glad og fornøyd dame som etterpå kunne vanne blomstene sine for første gang. Og jeg kunne glede meg over å se at jeg hadde fått spre blomsterglede :)

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅå:D Så morsomt å lese!!! Så glad for at du sprer blomsterglede! Både her på bloggen og blant venner, kolleger og brukere på jobben!
    Og blomster skaper stemning, stemning skaper minner! Fint at 'Eva' har fått noe hun kan ta vare på, og ha som en liten jobb/oppgave! Meningsfult!

    God sommer på boligen!

    SvarSlett
  2. tusen takk for oppmuntring!!! :) god sommer til deg også!

    SvarSlett
  3. ps: ekstra godt å få den oppmuntringen i dag kjente jeg. det oppmuntret meg til å se det store i det lille. det er viktig! takk igjen!! nå får jeg surre meg i seng... fra senvakt til tidligvakt er en dårlig kombinasjon...;)

    SvarSlett