torsdag 24. juni 2010

himmelen på en regnværsdag

I urtehagen bor det en mynteplante av typen eplemynte. Den ser slik ut:
Man plukker et blad, river det i biter, legger det i et favorittkrus, heller kokende vann over, lar det stå å trekke noen minutter, rører rundt....


.. og vips, har man en deilig kopp myntete til innekos på en overskyet dag!

Kruset fikk jeg i bursdaggave fra tre kjære venninner, det gjør det ekstra koselig å bruke. Kruset var i et sett med fire krus, der alle var litt forskjellige. Det er jo akkurat sånn det skal være i en venninnegjeng, som gjør det ekstra morsomt å være venninner. Hver venninne har sitt sjarmerende særpreg. Legg merke til den blankpolerte neglen;) den hadde tilfeldigvis fått en runde manikyr. Sånt passer seg jo på en innedag.

I august får jeg besøk av to av de kjære venninnene. Det gleder jeg meg til! Da blir det fort en tekopp eller fler, og kanskje en runde med manikyr;) Den tredje venninnen er i himmelen.. hennes kopp kommer til å stå ubrukt når vi andre møtes neste gang. Men en gang skal vi være sammen igjen alle fire. Om man drikker te og steller neglene sine i himmelen vet jeg ikke. Men èn ting vet jeg, og det er at gjensynsgleden blir stor!

1 kommentar:

  1. Veldig fint skrevet Tora!!Husker de koppene:)Gleder meg til August og gleder meg til gjensynsfest i himelske haller når den tide kommer!!Intill da skal vi tre drikke te og nyte livet for fire:)

    SvarSlett